Ecosh bioaktiivne B12 vitamiin (Adenosüülkobalamiin/Metüülkobalamiin) 90 kapslit

14,00

Ainsates aktiivsetes ja mittetoksilistes vormides B12 vitamiin!

B12 roll:

♦ Energia

♦ Närvi- ja immuunsüsteemi normaalne talitlus

♦ Homotsüsteiini ainevahetuse tagamine

♦ Aju tervis

♦ Normaalne vereloome jpm olulist

 

Kirjeldus

B12 laialtlevinud vorm on tsüanokobalamiin, mis on esindatud praktiliselt kõigis toidulisandites, samas ei ole see keha poolt omastatav/kasutatav.
Ainsateks vitamiin B12 koensüümideks, mis on imetajate kudedes metaboolselt aktiivsed: 5-deoksüadenosüülkobalamiin ja metüülkobalamiin (metüül-B12).

B12 – adenosüülkobalamiin ja metüülkobalamiini vormis on Meditsiinimeediumi soovituslike toidulisandite TOP1 lisand.

Vitamiin B12 on vajalik:

  • Energia tagamiseks – B12-vitamiin koos teiste B-grupi vitamiinidega ei anna küll otseselt energiat, kuid aitab tagada aminohapete, rasvade ja süsivesikute normaalse ainevahetuse. B12-vitamiin osaleb mitmetes rakusisestes protsessides, tagades, et rakud oleksid terved ja toodaksid piisavalt energiat.
  • Närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks –  närvikahjustused tulenevad suures osas sellest, et B12-vitamiin koos foolhappega on vajalik müeliini sünteesiks. Müeliin on närvikiude ümbritsev aine, mis kaitseb närvikiude ja võimaldab kiiret signaaliülekannet närvirakkude vahel. Müeliini kahjustumisel närviimpulsside ülekanne häirub. Seega vitamiin B12 on vajalik närvisüsteemi normaalseks toimimiseks.
  • Aneemia ennetamiseks – tihti seostatakse hapnikurikast ja hästi toimivat vereringet kõrge rauatasemega, kuid tegelikult on foolhappel ja B12-vitamiinil täita sama kriitiline roll.  Neid kahte koos nimetatakse ka vereloomevitamiinideks. B12 aitab organismis punaverelibledel jaguneda, mis on vajalik selleks, et hapnik meie kehas pidevalt ringleks. Pidev hapniku ringlus tagab kõikide kriitiliste protsesside toimimise kehas. Seetõttu on aneemia taga tihti hoopis B12 ja foolhappe puudus.
  • Homotsüsteiinist vabanemiseks – B12-vitamiin aitab kehal vabaneda ka liigsest homotsüsteiinist ehk jääkainest, mis tekib ainevahetuse tagajärjel ja on rakkudele mürgine. Seega on ülioluline, et see saaks organismist välja uhutud. Selle protsessi juures aitab B12-vitamiin kaitsta veresoonte seinu, ennetada südame- ja veresoonkonna haigusi, Alzheimeri tõbe ning dementsust, aga ka ärevus- ja paanikahooge, depressioone jmt.
  • DNA / RNA sünteesiks.
  • Metüülimiseks – B12 osaleb metüülimisprotsessis, mille käigus annetatakse „metüülgrupp“ teistele molekulide ning hoitakse seeläbi kehakeemiat ning erinevaid organismi funktsioone tasakaalus. See pealtnäha lihtne protsess toimub miljardeid kordi sekundis ning on oluline meeleolu, aju funktsioneerimise, energiatootmise, organismi puhastumise, immuunsüsteemi ja paljude teiste funktsioonide jaoks. Metüülimine satub löögi alla, siis kui oleme stressis.

Metüülimine sõltub suuresti toidust leiduvast folaadist, millest keha toodab ühendit nimega metüülfolaat ehk 5-MTHF (folaadi või „foolhappe“ bioaktiivne vorm). Koos B12-vitamiiniga toodetakse seejärel SAMe (s-adenosüülmetioniin), mis saab seejärel annetada oma metüülgrupi oluliste protsesside jaoks kehas, näiteks:

  • energia tootmiseks,
  • meeleolu ja une regulatsiooniks närvivahendusainete kaudu (dopamiin, serontoniin, adrenaliin ja melatoniin), (Toitumisnõustaja Õigemeel toob välja huvitava seose unehäirete ja B12-vitamiini vahel: „Unehäiretega inimesed võivad vajada lisaks vitamiini B12. Uuringud näitavad, et B12 aitab kaasa melatoniini nõristamisele öösel, mis taastab une-ärkveloleku tsükli. B12-vitam